Gancarczyk Paweł
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
E-booki
(1)
Autor
Roberts Nora (1950- )
(185)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(181)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(167)
Konopnicka Maria
(165)
Steel Danielle (1947- )
(165)
Gancarczyk Paweł
(-)
Praca zbiorowa
(158)
Courths-Mahler Jadwiga (1867-1950)
(156)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(144)
Christie Agatha (1890-1976)
(135)
Słowacki Juliusz
(132)
Morsztyn Jan Andrzej
(125)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(112)
Lenartowicz Teofil
(111)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(106)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(103)
Prus Bolesław
(100)
Cartland Barbara (1902-2000)
(99)
Prus Bolesław (1847-1912)
(97)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(96)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(94)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(92)
Disney Walt (1901-1966)
(91)
Gomulicki Wiktor
(91)
King Stephen (1947- )
(91)
Orzeszkowa Eliza
(89)
Głowińska Anita
(85)
Szulc Andrzej
(84)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Markiewicz Henryk (1922-)
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(77)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(76)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(75)
Mazan Maciejka
(72)
Lem Stanisław (1921-2006)
(70)
Szekspir William (1564-1616)
(70)
Czechowicz Józef
(69)
Cussler Clive (1931-2020)
(68)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(68)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(68)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
(68)
Mróz Remigiusz (1987- )
(67)
Kraszewski Józef Ignacy
(66)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(66)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(65)
Baudelaire Charles
(63)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(63)
Mortka Marcin (1976- )
(63)
Sandemo Margit (1924- )
(63)
Tuwim Julian (1894-1953)
(63)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(62)
Lange Antoni
(61)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(60)
Drewnowski Jacek (1974- )
(60)
Fabianowska Małgorzata
(60)
Pawlikowska Beata (1965- )
(60)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(60)
Zimnicka Iwona
(60)
Dickens Charles (1812-1870)
(58)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(58)
Webb Holly
(58)
Siewior-Kuś Alina
(56)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(56)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(55)
Olejnik Donata
(55)
Patterson James (1947- )
(55)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(54)
Mickiewicz Adam
(54)
Pintara Maciej
(54)
Bratny Roman (1921-)
(53)
Higgins Jack (1929-)
(53)
MacLean Alistair (1922-1987)
(53)
Marciniakówna Anna
(53)
Kirst Hans Hellmut (1914-1989)
(52)
Krentz Jayne Ann (1948-)
(52)
Musierowicz Małgorzata (1945-)
(52)
Supeł Barbara
(52)
Wilusz Tomasz
(52)
Broniek Dominik
(51)
Parandowski Jan (1895-1978)
(51)
Królicki Zbigniew Andrzej
(50)
Michalak Katarzyna (1969- )
(50)
Łanowski Zygmunt (1911-1989)
(50)
Conrad Joseph (1857-1924)
(49)
Goscinny René (1926-1977)
(49)
Gralak Anna
(49)
Krawczuk Aleksander (1922-)
(49)
Nałkowska Zofia (1884-1954)
(49)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(48)
Kraśko Jan (1954-)
(48)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(48)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(48)
Polkowski Andrzej
(48)
Spirydowicz Ewa
(48)
Zychowicz Elżbieta
(48)
Coben Harlan (1962- )
(47)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(47)
Rodziewiczówna Maria (1864-1944)
(47)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(46)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
1 wynik Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest próbą całościowego spojrzenia na znaczenie wynalazku druku dla kultury muzycznej XVI wieku. Po zarysowaniu historii wczesnego drukarstwa muzycznego, jego podstaw technologicznych, finansowych i społecznych autor charakteryzuje kształtujący się wówczas rynek wydawnictw nutowych. Wskazuje na zależność zawartości i zewnętrznej postaci druków od warunków ekonomicznych, omawia przejawy rywalizacji między oficynami oraz przedstawia krąg protektorów edycji muzycznych. Typografia przyczyniła się do wzrostu alfabetyzacji muzycznej, umożliwiła unifikację europejskiego repertuaru, pogłębiając zarazem różnice między poszczególnymi gatunkami i stylami muzycznymi. Zapewniła długie trwanie niektórych typów twórczości, co nie wykluczało promowania w pierwszym rzędzie dzieł najnowszych i reagowania na bieżące wydarzenia religijne czy polityczne. Nowe medium wpłynęło nie tylko na obieg i funkcjonowanie repertuaru, ale także na świadomość twórców: ich poczucie autorstwa i indywidualności. Autor stawia tezę, że dzięki rewolucji druku poszerzył się społeczny i estetyczny horyzont kultury muzycznej, powstały nowe typy twórczości oraz zwiększył się krąg odbiorców zapisywanej muzyki. Proponuje powiązanie tych zjawisk z narodzinami nowożytności muzycznej, odnajdując niekiedy kontynuację zmian zapoczątkowanych w XVI wieku w kulturze współczesnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej