Pisula Ewa
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(2)
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
E-booki
(2)
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Biblioteka Suska
(1)
Autor
Roberts Nora (1950- )
(185)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(181)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(167)
Konopnicka Maria
(165)
Steel Danielle (1947- )
(165)
Pisula Ewa
(-)
Praca zbiorowa
(158)
Courths-Mahler Jadwiga (1867-1950)
(156)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(144)
Christie Agatha (1890-1976)
(135)
Słowacki Juliusz
(132)
Morsztyn Jan Andrzej
(125)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(112)
Lenartowicz Teofil
(111)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(106)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(103)
Prus Bolesław
(100)
Cartland Barbara (1902-2000)
(99)
Prus Bolesław (1847-1912)
(97)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(96)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(94)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(92)
Disney Walt (1901-1966)
(91)
Gomulicki Wiktor
(91)
King Stephen (1947- )
(91)
Orzeszkowa Eliza
(89)
Głowińska Anita
(85)
Szulc Andrzej
(84)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Markiewicz Henryk (1922-)
(79)
Ujejski Kornel
(79)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(77)
Skibniewska Maria (1904-1984)
(76)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(75)
Mazan Maciejka
(72)
Lem Stanisław (1921-2006)
(70)
Szekspir William (1564-1616)
(70)
Czechowicz Józef
(69)
Cussler Clive (1931-2020)
(68)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(68)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(68)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
(68)
Mróz Remigiusz (1987- )
(67)
Kraszewski Józef Ignacy
(66)
Zieliński Bronisław (1914-1985)
(66)
Rozwadowski Stanisław (1923-1996)
(65)
Baudelaire Charles
(63)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(63)
Mortka Marcin (1976- )
(63)
Sandemo Margit (1924- )
(63)
Tuwim Julian (1894-1953)
(63)
Kierszys Zofia (1921-2000)
(62)
Lange Antoni
(61)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(60)
Drewnowski Jacek (1974- )
(60)
Fabianowska Małgorzata
(60)
Pawlikowska Beata (1965- )
(60)
Szancer Jan Marcin (1902-1973)
(60)
Zimnicka Iwona
(60)
Dickens Charles (1812-1870)
(58)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(58)
Webb Holly
(58)
Siewior-Kuś Alina
(56)
Wyspiański Stanisław (1869-1907)
(56)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(55)
Olejnik Donata
(55)
Patterson James (1947- )
(55)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(54)
Mickiewicz Adam
(54)
Pintara Maciej
(54)
Bratny Roman (1921-)
(53)
Higgins Jack (1929-)
(53)
MacLean Alistair (1922-1987)
(53)
Marciniakówna Anna
(53)
Kirst Hans Hellmut (1914-1989)
(52)
Krentz Jayne Ann (1948-)
(52)
Musierowicz Małgorzata (1945-)
(52)
Supeł Barbara
(52)
Wilusz Tomasz
(52)
Broniek Dominik
(51)
Parandowski Jan (1895-1978)
(51)
Królicki Zbigniew Andrzej
(50)
Michalak Katarzyna (1969- )
(50)
Łanowski Zygmunt (1911-1989)
(50)
Conrad Joseph (1857-1924)
(49)
Goscinny René (1926-1977)
(49)
Gralak Anna
(49)
Krawczuk Aleksander (1922-)
(49)
Nałkowska Zofia (1884-1954)
(49)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(48)
Kraśko Jan (1954-)
(48)
Makuszyński Kornel (1884-1953)
(48)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(48)
Polkowski Andrzej
(48)
Spirydowicz Ewa
(48)
Zychowicz Elżbieta
(48)
Coben Harlan (1962- )
(47)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(47)
Rodziewiczówna Maria (1864-1944)
(47)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(46)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Autyzm
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Rodzina
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Suska
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. [E] ZDROWIE (1 egz.)
E-book
W koszyku
To pierwszy tom z cyklu poświęconego dzieciństwu. Omawiane zagadnienia dotyczą prawidłowości rozwoju dziecka w różnych sferach funkcjonowania oraz różnorodnych zaburzeń rozwoju pojawiających się lub ujawniających w dzieciństwie. Kolejne książki będą poświęcone pedagogicznym i psychologicznym metodom wspierania rozwoju dzieci doświadczających różnorodnych problemów. Połączenie perspektyw psychologicznej i pedagogicznej jest szczególnie cenne w procesie wspierania rozwoju dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Zbiór artykułów prezentujący problematykę niepełnosprawności – na przykładach takich grup, jak osoby głuche lub słabosłyszące, z zespołem Downa, ADHD i autyzmem – w sposób interdyscyplinarny, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia czynników psychologicznych, społecznych oraz kulturowych. Autorzy badają czynniki warunkujące adaptację osób doświadczających problemów zdrowotnych, a także możliwości wspierania tych osób w ramach pomocy psychologicznej. W pracy przedstawiono analizę kulturowych i społecznych aspektów zaburzeń rozwoju oraz uwarunkowań procesów integracji, w tym m.in. wolontariatu koleżeńskiego jako formy wsparcia. Publikacja adresowana do psychologów, socjologów, pedagogów, lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów, pracowników socjalnych oraz wszystkich osób zainteresowanych społeczną percepcją niepełnosprawności we współczesnym świecie. Artykuły zebrano w dwóch częściach. Pierwsza obejmuje analizę społeczno-kulturowych uwarunkowań procesów integracji. Piotr Tomaszewski zwraca uwagę, iż nauczanie osób słyszących języka migowego przyczynia się do pogłębienia ich rozumienia sytuacji osób głuchych i słabosłyszących. Rafał Dziurla omawia proces dopasowania obowiązujących form komunikacji do umiejętności i preferencji mniejszości głuchych – dopasowania kultury większości do kultury mniejszości. Joanna Kowalska analizuje rolę przekazu społecznego oraz kulturowego, kierowanego do dzieci w wieku przedszkolnym, w procesie kształtowania się u nich stereotypów dotyczących osób z niepełnosprawnością. Olga Pokorska przedstawia przegląd badań nad postrzeganiem społecznym osób z zespołem Downa. Mateusz Płatos, Kinga Wojaczek i Adam Zawisny prezentują interesujące informacje na temat mało znanej w Polsce formy wsparcia, jaką jest wolontariat koleżeński. Druga część zbioru poświęcona jest kulturowym oraz społecznym aspektom zaburzeń rozwoju. Ewa Pisula omawia zagadnienie autystycznych cech traktowanych jako charakterystyki obecne w całej populacji i bardziej nasilonych w niektórych grupach. Rozdział odnosi się do problemów w precyzyjnym określeniu granic między normą i patologią funkcjonowania oraz związanych z tym trudności diagnostycznych. Problematykę diagnozy autyzmu opisuje szerzej Rafał Kawa, wskazując uwarunkowane kulturowo różnice w ekspresji symptomów. Monika Pudło podejmuje problematykę jakości życia osób z ADHD. Magdalena Kawa omawia zasady etyczne, których przestrzeganie jest warunkiem skuteczności pomocy psychologicznej udzielanej osobom z zaburzeniami rozwoju, a także opisuje dokumenty określające standardy profesjonalnej pracy terapeutów behawioralnych. Ze Wstępu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej