Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Gry i zabawki
(4)
Wolumin nc
(1)
Dostępność
wypożyczone
(3)
dostępne
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Młodych
(5)
Autor
Korzeniowski Przemysław
(2)
Dorn Rudiger
(1)
Dorn Rüdiger
(1)
Franz Klemens
(1)
Friese Friedman
(1)
Gravel Sophie
(1)
Kalusky Maura
(1)
Kiesling Michael
(1)
Korzeniewski Przemysław
(1)
Quilliams Chris
(1)
Rosenberg Uwe
(1)
Rymsz Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Dzieci
(2)
Młodzież
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dorosli
(1)
Dorośli
(1)
od 10 lat
(1)
Temat
Budowanie
(2)
Strategia
(2)
Ekonomia
(1)
Elektryczność
(1)
Gra planszowa
(1)
Kafelki
(1)
Karty
(1)
Logika
(1)
Osady
(1)
Przygoda
(1)
Renesans
(1)
Robotnicy
(1)
Rywalizacja
(1)
Surowce
(1)
Sztuka
(1)
Układanie wzorów
(1)
Uprawa roli
(1)
Zarządzanie
(1)
Gatunek
Gry planszowe
(3)
dla dorosłych
(3)
dla młodzieży
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Gra planszowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(2)
5 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Wysokie napięcie [Gra] / Friedman Friese ; grafika Maura Kalusky ; tłumaczenie: Przemysław Korzeniowski]. - Wrocław : Lacerta, [2019]. - 1 gra (1 dwustronna plansza, pieniądze w walucie Elektro, 132 drewniane stracje transformatorowe, 84 drewniane znaczniki paliw, 6 kart wypłat, 42 karty elektrowni, 1 karta "Etap 3", 5 kart uzupełnienia rynku paliw) : drewno, papier, karton, plastik : w pudełku 27x37x7,5 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm).
Zarabianie pieniędzy na elektryczności? Zbijanie kokosów na elektryczności? Co za świetny pomysł! Czy powinienem używać węgla lub oleju do wytwarzania prądu w tradycyjny sposób? A może te zasoby wyczerpią się w przyszłości? A może przyszłość leży w spalaniu śmieci? Z pewnością energia jądrowa jest bardzo zachęcająca. Jeśli tylko rząd zatroszczy się o składowanie odpadów atomowych przyniesie to spory zysk. Oczywiście możesz używać bardziej ekologicznych źródeł energii i być niezależnym od zasobów. Ale czy takie rozwiązanie będzie wystarczająco wydajne, aby zaspokoić wszystkich klientów? No i nie zapomnij o rywalach. Konkurencja nie śpi. Analizuj jakie elektrownie budują, jakie miasta mają w zasięgu, od jakich zasobów zależy ich sukces i jakimi nowymi elektrowniami się interesują.W trakcie gry licytuje się elektrownie (np. atomowe, wiatrowe, itp.), których następnie używa się do podłączania miast do swojej sieci energetycznej. Niektóre rodzaje elektrowni wymagają specyficznych surowców (np. węgla, uranu), których ceny i dostępność zmienia się dynamicznie na rynku. Zwycięzcą zostaje osoba, która podłączyła do swojej sieci i zaopatruje w energię największą liczbę miast.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GRY (1 egz.)
Książka
W koszyku
Montana / Rudiger Dorn, opracowanie graficzne Klemens Franz; tłumaczenie Anna Rymsz i Przemysław Korzeniewski. - Wrocław : Wydawnictwo Lacerta , 2017. - 1 pudełko ( 1 plansza akcji, 4 plansze graczy, 1 koło zatrudnienia, 120 znaczników dóbr, 72 znaczniki robotników, 24 znaczniki bydła, 1 żeton gracza rozpoczynającego, 1 żeton początkowy, 6 żetonów menażek, 12 dużych żetonów terenu, 48 żetonów osad, 49 żetonów monet, 4 pionki graczy, 1 instrukcja ) ; 32x24x4,5 cm.
Połowa XIX wieku to czas, w którym na terenie Montany pojawiają się pierwsze stałe osady. Liczni poszukiwacze szczęścia przybywają w te okolice w swoich karawanach, z nadzieją na znalezienie zajęcia i lepszą przyszłość. Pracy jest pod dostatkiem dla wszystkich. Góry obfitują w cenne metale, a uprawa ziemi wymaga ogromnych nakładów pracy. Z biegiem czasu przybywa osad, a wraz z ich rozwojem rośnie zapotrzebowanie na różne towary. Aby wyprzedzić swoich konkurentów, musisz zatrudniać właściwych robotników w odpowiednim czasie, dostarczać dobra osadnikom i starannie planować rozwój swoich osad.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Brak informacji o dostępności: sygn. GRY (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Genua / Rüdiger Dorn ; tł. Przemysław Korzeniowski. - Wrocław : Wydawnictwo Lacerta, [2011]. - 1 wieża kupiecka, 1 znacznik rund, 2 ośmiościenne kości, 40 żetonów towarów, 35 znaczników własności, 27 żetonów specjalnych, 60 kart, 80 dukatów, 1 żeton gracza rozpoczynającego, plansza, 5 żetonów graczy.
XVI-wieczna Genua to jedno z najważniejszych miast handlowych u wybrzeży Morza Śródziemnego. Każdego dnia statki przywożą tu towary z całego świata. W porcie jest ciągły ruch, a liczne targowiska pełne są zamorskich, egzotycznych towarów. Na każdym kroku widać dostatnie życie mieszkańców Genui. Wszędzie widoczni są podróżnicy, a mieszczanie i przyjezdni chłopi wydają na targowiskach swoje ciężko zarobione dukaty.

Kupcy są zamożni i poważani. To oni mają władzę w Genui.

Wciel się w rolę genueńskiego kupca. Plansza gry przedstawia centralną część miasta. W trakcie rozgrywki będziesz zwiększać swoje bogactwo, odwiedzając różnorakie miejskie budynki. Umożliwiają one wykonywanie wielu akcji, które pomogą ci odnieść sukces. Możesz jednak wykonać tylko jedną akcję w trakcie całej tury, a sprzedaż pozostałych akcji negocjujesz ze współgraczami. Musisz więc wykazać się sprytem, aby jak najwięcej skorzystać na sprzedaży akcji innym graczom. W tej grze jedynie przemyślana strategia oraz mądre negocjacje pozwolą na pokonanie konkurencji!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GRA (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
W grze Azul wcielisz się w artystę układającego przepiękne mozaiki z Azulejos na ścianach pałacu królewskiego w Evorze. Azulejos - oryginalnie były to biało-niebieskie płytki ceramiczne, sprowadzone do Europy przez Maurów. Sławę i popularność w Portugalii zdobyły po wizycie króla Manuela I w południowej Hiszpanii. Król zafascynował się oszałamiającym pięknem mauretańskich dekoracji pałacu w Alhambrze i pod ich wrażeniem zlecił natychmiast przyozdobienie swojego pałacu w Portugalii podobnymi płytkami. W trakcie rundy każdy gracz wybiera płytki z jednego z warsztatów dostawców i układa w swoim magazynie. Następnie wszyscy gracze jednocześnie - w ściśle określony sposób - przenoszą zebrane płytki na ścianę pałacu. Po ułożeniu płytek na ścianie podliczane są punkty. Wygra gracz, który zdobędzie najwięcej punktów w trakcie gry.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GRY (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Agricola / Uwe Rosenberg ; tł. Przemysław Korzeniowski. - Wrocław : Wydawnictwo Lacerta, 2008 - Wrocław : Wydawnictwo Lacerta, 2008
Forma i typ
Gatunek
Agricola to gra strategiczna, przeznaczona dla jednego do pięciu graczy. Każdy z grających wciela się w rolę chłopa i zajmuje się wykonywaniem typowych dla tej grupy społecznej zajęć. Nie obce mu są oranie pola czy żniwa, zajmie się również hodowlą zwierząt, budową zagród i obór oraz rozbudową domu i wyżywieniem powiększającej się rodziny. Z tymi wszystkimi zajęciami wiąże się nazwa gry, ponieważ agricola (z łaciny) oznacza chłopa, oracza, wieśniaka. W grze zwycięży ten, kto zdobędzie najwięcej punktów zwycięstwa, które przyznawane są za zrównoważony rozwój swojej farmy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GRA (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej