Gry i zabawy umysłowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(67)
Forma i typ
Gry i zabawki
(55)
Książki
(17)
Komiksy i książki obrazkowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Proza
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(23)
wypożyczone
(23)
nieokreślona
(21)
Placówka
Biblioteka Młodych
(67)
Autor
Żabicka Monika
(4)
Arenius Päivi (1985- )
(2)
Fricker Paul
(2)
Fructus Nicolas (1970- )
(2)
Henry Frédéric
(2)
Jansson Tove (1914-2001)
(2)
Kamigaki Hiro
(2)
Knizia Reiner (1957- )
(2)
Maruyama Chihiro
(2)
Mason Mike (1969- )
(2)
Petersen Sandy
(2)
Sobel Beth
(2)
Alfred Butts
(1)
André Marc (1967- )
(1)
Bajor Remigiusz
(1)
Bajtlik Jan (1989- )
(1)
Baranowski Marek
(1)
Baruzzi Agnese (1980- )
(1)
Bauza Antoine
(1)
Bańka Michał
(1)
Beaujannot Gaetan
(1)
Benvenuto Johan
(1)
Bligh Alan (1974-2017)
(1)
Bogucki Włodzimierz
(1)
Bosley Andrew
(1)
Bourgoin Nicolas
(1)
Brzeziński Miłosz
(1)
Bukowski Adam
(1)
Bülow Jesper
(1)
Cardouat Marie
(1)
Cathala Bruno
(1)
Chvatil Vlaasa
(1)
Coimbra Miguel (1977- )
(1)
Collette Xavier
(1)
Collette Xavier (1981- )
(1)
Cywicki Krzysztof
(1)
Cywicki Rafał
(1)
Czuba Jacek
(1)
Dexet Hector
(1)
Dorwared Scott
(1)
Dutrait Vincent
(1)
Dąbrowska Monika (tłumaczka)
(1)
Escandell Victor (1971- )
(1)
Escapa Stéphan
(1)
Feld Stefan (1970- )
(1)
Ferrin Kyle
(1)
Flumiana Erica
(1)
Fluminga Erica. Jetlag
(1)
Flynn Randy
(1)
Friese Friedman
(1)
Gallo Ana
(1)
Gamrot Małgorzata
(1)
Gołdanowska Magdalena
(1)
Gravel Sophie
(1)
Handford Martin (1956- )
(1)
Hanusz Krzysztof
(1)
Hargrave Elizabeth
(1)
Herber Keith
(1)
James Sian (1973- )
(1)
Jaszecka Karolina
(1)
Kalusky Maura
(1)
Kamińska Airis
(1)
Kaszorek Katarzyna
(1)
Keyaerts Philippe
(1)
Kiesling Michael
(1)
Kleszczewska Anna
(1)
Knizia Reiner
(1)
Kortas Paulina
(1)
Korzeniowski Przemysław
(1)
Kotry Matus
(1)
Kowalczuk Magdalena
(1)
Kołodziejczak Tomasz (1967- )
(1)
Kramer Dan
(1)
Köhrsen Andrea
(1)
Lannurien Gaël
(1)
Law Andy
(1)
Lipiński Marek
(1)
Lopez Sebastiene
(1)
Lowder James
(1)
Luszczak Szymon
(1)
MCDowall Dominic
(1)
Martinez Jaramillo Ana Maria
(1)
Mazur Anna Maria (1987- )
(1)
Menzel Michael
(1)
Myszkiewicz Igor
(1)
Piero
(1)
Quidault Pascal (1976- )
(1)
Quilliams Chris
(1)
Raczek Zofia
(1)
Radzimiński Jakub
(1)
Rejchtman Grzegorz
(1)
Rejchtman Grzegorz. Ubongo
(1)
Rivollet Alain
(1)
Rojas Natalia
(1)
Roubira Jean-Louis
(1)
Rzadek Wojciech (1980- )
(1)
Sanderson Matt
(1)
Simpson Matt
(1)
Skowron Martyna
(1)
Sokołowski Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(37)
2010 - 2019
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(53)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
2017-
(1)
Kraj wydania
Polska
(67)
Język
polski
(67)
Odbiorca
Młodzież
(36)
Dorośli
(32)
Dzieci
(32)
9-13 lat
(22)
6-8 lat
(17)
0-5 lat
(15)
14-17 lat
(13)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(4)
Literatura polska
(4)
Literatura fińska
(2)
Irlandia
(1)
Literatura francuska
(1)
Temat
Współzawodnictwo
(6)
Zagadki
(6)
Zwierzęta
(6)
Erpeg
(5)
Gry towarzyskie
(5)
RPG (role-playing game)
(5)
Strategia
(5)
Walka
(5)
Śledztwo i dochodzenie
(5)
Cthulhu (postać fikcyjna)
(4)
Ekonomia
(4)
Groza
(4)
Handel
(4)
Kradzież
(4)
Lovecraft, H. P. (1890-1937)
(4)
Magia
(4)
Nauka
(4)
Potwory
(4)
Prywatni detektywi
(4)
Przygoda
(4)
Rywalizacja
(4)
Budowanie
(3)
Drużyna
(3)
Karty
(3)
Labirynt
(3)
Logika
(3)
Podróże
(3)
Przestępcy
(3)
Pytania
(3)
Skojarzenia
(3)
Sztuka
(3)
Tajemnica
(3)
Trening umysłu
(3)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(3)
Wyobraźnia
(3)
Budowa miast
(2)
Cywilizacja
(2)
Czarodzieje
(2)
Czarownice i czarownicy
(2)
Dedukcja
(2)
Duchy
(2)
Dzieci
(2)
Elfy
(2)
Gry planszowe
(2)
Licytacja
(2)
Liczby
(2)
Mistrz gry
(2)
Mit
(2)
Muminki (postacie fikcyjne)
(2)
Natura
(2)
Negocjacje
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Pismo
(2)
Przyroda
(2)
Renesans
(2)
Rodzice
(2)
Spisek
(2)
Stworzenia fantastyczne
(2)
System
(2)
Tajemnice i zagadki
(2)
Władza
(2)
Zamki i pałace
(2)
Zasady tworzenia postaci
(2)
Zjawiska paranormalne
(2)
Aktorstwo
(1)
Alchemia
(1)
Anagram
(1)
Arystokracja
(1)
Badacze
(1)
Barwy
(1)
Bestiariusz
(1)
Bogactwo
(1)
Budowa
(1)
Chaos
(1)
Czas
(1)
Czytanie
(1)
Detektywi amatorzy
(1)
Diuna (świat fikcyjny)
(1)
Doktor Watson (postać fikcyjna)
(1)
Ekosystem
(1)
Eksperymenty
(1)
Elektryczność
(1)
Eurobiznes
(1)
Film
(1)
Galaktyki
(1)
Geografia
(1)
Gorączka złota
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry imprezowe
(1)
Gry karciane
(1)
Gry logiczne
(1)
Gry quizowe
(1)
Głosowanie
(1)
Herbert, Frank (1920-1986)
(1)
Historia
(1)
Humor
(1)
Huragan
(1)
Imperium
(1)
Intrygi
(1)
Inwestowanie
(1)
Temat: dzieło
Trendy / Reiner Knizia
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Francja
(1)
Polska
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Powieść
(3035)
Powieść obyczajowa
(2624)
dla dzieci
(1322)
Opowiadania i nowele
(1253)
dla młodzieży
(1209)
Gry i zabawy umysłowe
(67)
dla dorosłych
(1128)
Kryminał
(990)
Thriller
(896)
Romans
(697)
Fantasy
(687)
Fantastyka
(673)
Powieść polska
(661)
Powieść amerykańska
(588)
Dla dorosłych
(558)
Publikacja bogato ilustrowana
(548)
Praca zbiorowa
(479)
Komiks
(468)
Powieść historyczna
(439)
Powieść przygodowa
(421)
Sensacja
(387)
Poradnik
(374)
Opracowanie
(321)
Biografia
(266)
Powieść psychologiczna
(239)
Saga rodzinna
(238)
Reportaż
(227)
Manga
(220)
Pamiętniki i wspomnienia
(210)
Powieść kryminalna
(188)
Książka obrazkowa
(180)
Powieść angielska
(168)
Broszura
(162)
Dokumenty dźwiękowe
(158)
Science fiction
(150)
Opowiadanie dziecięce polskie
(145)
Powieść biograficzna
(133)
Literatura dziecięca polska
(129)
Książki mówione
(128)
Powieść graficzna
(126)
Horror
(122)
Biografie
(121)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(120)
Wiersze
(119)
Powieść erotyczna
(117)
Książki dla małych dzieci
(116)
Antologia
(112)
Powieść młodzieżowa polska
(105)
Powieść fantastyczna
(86)
Publicystyka
(81)
Romans historyczny
(80)
Wydawnictwa popularne
(80)
Esej
(79)
Publikacje dla dzieci
(77)
Opowiadanie dziecięce francuskie
(74)
Pamiętniki polskie
(74)
Powieść sensacyjna
(74)
Opowiadania i nowele przygodowe
(70)
Książka obrazkowa (picturebook)
(67)
Wydawnictwa dla dzieci
(64)
Powieść francuska
(62)
Wywiad dziennikarski
(61)
Autobiografia
(57)
Powieść szwedzka
(56)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(55)
Wywiady
(54)
Powieść dziecięca polska
(52)
Gry planszowe
(51)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(51)
Komiksy
(50)
Książka zabawka
(49)
Publicystyka polska
(49)
Opowiadania i nowele biograficzne
(48)
Powieść niemiecka
(48)
Relacja z podróży
(48)
Powieść dziecięca angielska
(45)
Przepisy kulinarne
(44)
Opowiadanie polskie
(43)
Poradniki
(43)
Powieść młodzieżowa angielska
(43)
Dla dzieci
(42)
Przewodnik turystyczny
(41)
Bajki i baśnie
(40)
Materiały pomocnicze
(39)
Literatura amerykańska
(38)
Felieton
(37)
Antologie
(36)
Książka kucharska
(35)
Poezja dziecięca polska
(35)
Dystopia
(34)
Literatura podróżnicza polska
(33)
Reportaż polski
(33)
Literatura polska
(32)
Podręcznik
(32)
Monografia
(29)
Powieść hiszpańska
(29)
Opowiadanie dziecięce
(28)
Poezja polska
(28)
Wywiad rzeka
(28)
Komiks przygodowy
(26)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(46)
Edukacja i pedagogika
(5)
Biologia
(1)
dla dorosłych
(1)
67 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Scrabble [Gra planszowa] : original - [U.K.] : Mattel, cop. 2012. - 1 pudełko: 4 stojaki, 100 płytek z literami, materiałowy woreczek na płytki, reguły gry, plansza do gry ; wym. pudełka 36,5x23x4 cm + instrukcja.
Gra polega na układaniu na planszy powiązanych ze sobą słów przy użyciu płytek z literami o różnej wartości - przypomina to budowanie krzyżówki. Celem gry jest uzyskanie jak najwyższego wyniku. Każdy gracz stara się uzyskać jak najwięcej punktów układając słowa w taki sposób, by wykorzystać wartość liter i premiowane pola na planszy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GRA (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Splendor / Marc André, ilustracje Pascal Quidault ; tłumaczenie Monika Żabicka. - Gdańsk ; Francja : Wydawnictwo Rebel ; SPACE Cowboys, copyright 2015. - 1 pudełko (wiele elementów) : karton, plastik, kolor ; 22x28x7 cm. + instrukcja ([4] strony : ilustracje ; 27 cm).
Splendor jest dynamiczną grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy - wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu. Gdy będziesz już dostatecznie bogaty, być może zaszczyci Cię swą wizytą przedstawiciel szlachty, co jeszcze podniesie Twój prestiż w oczach konkurencji. Każdy gracz w swojej turze może podjąć jedną akcję z poniższych trzech: pozyskać żetony - trzy różne lub dwa takie same, kupić lub zbudować kartę - płacąc za nią posiadanymi żetonami - klejnotami i dodając ją do swoich kart na stole, zarezerwować kartę. Ostatnia akcja pozwala mieć graczowi pewność, że nikt nie zabierze mu karty, którą sobie upatrzył lub że przeciwnik nie zbuduje kluczowej dla niego karty. Akcja ta kosztuje Cię całą rundę, ale w zamian dostajesz żeton złota, który może w przyszłości posłużyć jako dowolny klejnot. Wszystkie karty, które kupujesz, dają Ci stałe zniżki na zakup następnych kart, niektóre dają również punkty prestiżu. Pierwsza osoba, która zdobędzie 15 punktów prestiżu, wygrywa grę!
WARIANT DLA DZIECI: Mimo, że gra jest przeznaczona dla graczy od 10 lat - mechanicznie jest ona zrozumiała także dla młodszych dzieci, już od wieku 4-5 lat. Każde dziecko, które uczestniczy w rozgrywce, otrzymuje (wybudowane) na samym jej początku 1, 2 lub 3 (w zależności od wieku) losowe karty poziomu pierwszego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GRY (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nić Ariadny : mity i labirynty / Jan Bajtlik. - Warszawa : Dwie Siostry, copyright 2018. - 71 stron : ilustracje ; 38 cm.
Wielkoformatowy album przedstawiający mitologię i kulturę starożytnej Grecji za pomocą efektownie narysowanych labiryntów. Ta książka pełna jest ścieżek, które poprowadzą was przez świat mitów greckich. Każda z ogromnych ilustracji zaprasza czytelników do zabawy w poszukiwanie właściwej drogi na kolejną stronę, a przy okazji przedstawia im wybrane wątki wielkich antycznych opowieści. Przechodząc przez kolejne labirynty, spotkacie Heraklesa, Minotaura, Argonautów, Odysa, Syzyfa i wielu innych słynnych bohaterów; odwiedzicie też olimpiadę, teatr grecki czy ateński Akropol. Na końcu książki znajdują się objaśnienia rozszerzające i uzupełniające informacje zawarte na ilustracjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. {41} HISTORIA (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
(Zew Cthulhu)
Zbiór scenariuszy do 7. edycji Zewu Cthulhu. Każdy ze scenariuszy z podręcznika "Horror nad Wartą" zaprowadzi Was do innego polskiego miasta. Tajemnicze morderstwa, niewyjaśnione zaginięcia i niewypowiedziana groza… Z tym wszystkim zmierzyć się będą musieli Wasi Badacze. Czy odważą się stawić czoła przerażającej prawdzie?
Dorośli we mgle - Michał Bańka: Początek lat 90., małe miasteczko na przedmieściach Warszawy. Grupa nastolatków stara się rozwiązać tajemnicę zaginięcia ich przyjaciela - zaginięcia, na które większość dorosłych nie zwróciła uwagi. Czy sami zdołają stawić czoła mrocznym siłom, rozwiązać zagadkę i uratować kolegę?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GRY (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sherldog Holmes)
Kto ukradł cenny egipski diament z muzeum? Słynny detektyw SHERLDOG HOLMES ma 9 podejrzanych, ale potrzebuje Ciebie i SPECJALNEJ CZERWONEJ LUPY, by rozwiązać sprawę! Dzięki niej tylko Ty zobaczysz ślady i ukryte w każdej scenie wskazówki. Przed Tobą pogoń przez całe miasto śladami złodzieja, aby rozwiązać zagadkę i odzyskać diament! Przesuwając magiczną lupę po stronach, znajdziesz ukryte wskazówki, aby wykluczyć jedną z postaci z listy podejrzanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. {48} #INTERAKTYWNE (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kotobirynt / autor Antoine'a Bauzy ; ilustracje Stéphana Escapę. - Gdańsk : Rebel, [2015]. - 1 pudełko ( 43 katry ) ; 10x10 cm.
Pomóż kotom znaleźć ich dom! Ciemną nocą grupa małych kotków (i całkiem sporych kotów) zgubiła się w plątaninie dachów i uliczek nocnego miasta. Takie małe, puchate kotki... czasami może niezbyt czyste... ale bardzo kocie i z taaakimi oczami... no chyba pomożesz im znaleźć drogę do kochających opiekunów, prawda? Celem gry jest zdobycie jak największej liczby punktów (punkty znajdują się na kartach Kotów). Gracz zdobywa kartę Kota, jeśli uda mu się stworzyć wolną od przeszkód ścieżkę prowadzącą od Kota do Opiekuna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Brak informacji o dostępności: sygn. GRY (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Cortex : wyzwania / Johan Benvenuto i Nicolas Bourgoin ; tłumaczenie Monika Żabicka ; ilustracje Sebastien Lopez. - Gdańsk : Rebel, 2021. - 1 gra (90 kart, 6 układanek z obrazkiem mózgu) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 5x14x14 cm + instrukcja (1 karta złożona : ilustracje ; 13x37cm).
W "Cortex" gracze będą rywalizować ze sobą, szybko zgadując odpowiedzi na 8 rodzajów wyzwań, które rozwijają różne funkcje ludzkiego mózgu. Za prawidłowe odpowiedzi otrzymają części układanki, a pierwsza osoba, która zdobędzie wszystkie 4 części i ukończy swój obrazek mózgu, zostanie zwycięzcą! "Cortex" pozwoli Wam rozgrzać obie półkule mózgu i porządnie go wygimnastykować. To doskonała gra familijna, która sprawdzi się też na imprezach, spotkaniach, czy w podróży.
Wyjątkowa gra od marki Rebel zmusi Twój mózg do wysiłku! Doskonała rozrywka w najlepszym towarzystwie wciągnie Cię na całego. Ćwicz swój refleks, wzmacniaj umysł i rozwijaj zdolność logicznego myślenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Brak informacji o dostępności: sygn. GRY (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Mr. Investor uczy i bawi, ale również wymaga - przede wszystkim od gracza pełniącego rolę animatora rynku. To dzięki jego dynamizmowi ta gra wciąga nawet najbardziej wyrafinowanych miłośników gier planszowych oraz doświadczonych i początkujących inwestorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GRY (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wiem lepiej : taktyczna gra quizowa [Gra] / Jesper Bülow ; ilustracje Katarzyna Kaszorek. - Gdańsk : Rebel, Copyright 2020. - 1 pudełko : karton, tektura, kolor ; w pudełku 26x26x6 cm + instrukcja (1 strona : ilustracje ; 25 cm).
Gra "Wiem lepiej" to nie lada gratka dla wszystkich fanów quizów i teleturniejów, którzy uwielbiają odpowiadać na pytania i poszerzać swoją wiedzę ogólną. Niezależnie, czy uda nam się wygrać, wychodzimy z zabawy bogatsi w wiedzę z rozmaitych dziedzin. Ze względu na dużą różnorodność kategorii i samych pytań, "Wiem lepiej" stanowi kopalnię ciekawostek i pozwala na wiele godzin wspaniałej zabawy. Oczywiście zagadki zostały dopasowane do polskiego kontekstu! W przeciwieństwie do prostych gier typu pytanie-odpowiedź, "Wiem lepiej" oferuje nam również możliwości taktyczne, które stanowią ciekawe urozmaicenie i potrafią realnie wpłynąć na przebieg rozgrywki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GRY (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Gra o tron : Królewski namiestnik [Gra karciana] / Bruno Cathala. - Kraków : Galakta ; copyright 2016. - 35 kart postaci, 14 kart towarzyszy, 1 karta Varysa, 4 żetony Trójokiej Wrony, 7 żetonów chorągwi, 1 instrukcja ; 13 x 13 x 4 cm.
Wieść niesie, że król Westeros pragnie mianować nowego Namiestnika. Chcesz zatrudnić Varysa, aby podszepnął twoje imię wielu szlachetnie urodzonym i namówił ich do poparcia cię w staraniach o ten zaszczytny tytuł – jednak nie tylko ty wpadłeś na ten pomysł. W „Królewskim Namiestniku” od dwóch do 4 graczy zmierzy się w pełnej podstępów walce o przychylność wielkich rodów Westeros i przyjęcie ich chorągwi. Czy uda im się zdobyć zaszczytny tytuł Królewskiego Namiestnika?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GRY (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Tajniacy / Vlaada Chvatil. - Gdańsk : Rebel ; 2015. - 1 pudełko ; 23x16x6 cm + instrukcja (7, [1] strona : ilustracje ; 21 cm).
Dwóch rywalizujących szefów zna tożsamość 25 agentów. Członkowie ich drużyn znają tylko ich kryptonimy. Każda drużyna chce skontaktować się jako pierwsza z wszystkimi swoimi agentami. Ich szefowie dają im jednorazowe wskazówki, które mogą odnosić się do wielu słów na kartach. Drużyny próbują odgadnąć, które wyrazy należą do ich zespołu, unikając przy tym słów należących do przeciwników. Pomyłka w kontakcie spowoduje ujawnienie agenta drużyny przeciwnej, a w najgorszym naszym śladem ruszy bezlitosny zabójca. „Tajniacy” - wszystkie wskazane słowa prowadzą do wygranej!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Brak informacji o dostępności: sygn. GRY (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
1984: Animal Farm / Krzysztof Cywicki, Rafał Cywicki, Krzysztof Hanusz ; grafika: Igor Myszkiewicz. - Kraków : Kuźnia Gier, 2012 - 1 pudełko (plansza, 5 plansz graczy, 55 karty, 73 drewniane znaczniki, 112 żetonów, instrukcja) : tektura, kolor ; w pudełku 24x27x7 cm.
1984: Animal Farm to gra planszowa w klimatach Zimnej Wojny. W roku 1984 zwierzęta przejęły władzę na całym świecie i rozpoczęły wyścig zbrojeń na niespotykaną dotychczas skalę. Ty, jako lider jednego z mocarstw, bierzesz udział w walce o władzę nad całym światem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GRY (1 egz.)
Książka
W koszyku
A co to? / Hector Dexet. - Warszawa : Mamania, copyright 2021. - [38] stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Co siedzi w jajku? A co się czai w wannie? Gdzie się podział lew? Ktoś tu chyba chce się bawić w chowanego! Fantastyczna zabawa z mnóstwem ukrytych niespodzianek! Już nawet małe, roczne dziecko można zaciekawić książką. Oczywiście nie może tu być mowy o samodzielnym czytaniu, bo też książeczka taka powinna być dostosowana do potrzeb i możliwości malucha. Powinna móc go zainteresować i być wykonana w odpowiedni sposób. "A co to?" Hectora Dexeta to właśnie idealny przykład tego typu publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. {38} MALUCHY (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tej książce czeka na Ciebie 25 zagadek, które pozwolą Ci miło spędzić czas i potrenować mózg, a przy okazji poznać niesamowite historie, ciekawostki o artystach i ich dziełach. Wyrusz w podróż w czasie i od odwiedź między innymi prehistoryczne jaskinie, których ściany pokrywają malowidła, a także zakątki nowoczesnych miast, ozdobione wyjątkowymi graffiti.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. {40} NAUKA (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Jako wpływowy książę w XV-wiecznej Francji starasz się o jak największy rozkwit swoich włości. Istnieje wiele dróg prowadących do dobrobytu - poprzez rozbudowę miast, rozwój nauki, rolnictwo czy handel. Zarządzaj mądrze i podejmuj decyzje ostrożnie, by poprowadzić swoich poddanych ku szczęściu i chwale! Idealna gra dla osób lubiących strategiczne wyzwania i szeroki wachlarz możliwości i rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GRY (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Jetlag / autor Erica Flumina ; ilustracje Stivo. - Gdańsk : Rebel, [2022]. - 1 pudełko ( 56 kart, klepsydra, instrukcja ) ; 9x9x3 cm.
Jetlag to zwariowana gra towarzyska, łącząca sprawdzanie wiedzy z presją czasu i koniecznością skutecznego zapamiętywania! W każdej rundzie jeden z graczy odczytuje członkowi swojej drużyny pytania z danej kategorii. Wyzwanie tkwi w tym, że zawodnik nie udziela odpowiedzi na aktualne, a na poprzednie pytanie. Tym samym musi skutecznie zapamiętywać to, co chce powiedzieć, jednocześnie analizując kolejne zadania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Brak informacji o dostępności: sygn. GRY (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kaskadia / projekt, rozwój Randy Flynn ; ilustracje Beth Sobel ; tłumaczenie Marek Baranowski. - Kraków : Lucky Duck Games, copyright 2021. - 1 pudełko ( 100 drewnianych żetonów zwierząt; 85 płytek siedlisk; 25 żetonów natury; 20 kart punktacji zwierząt; 1 karta wariantu rodzinnego; 5 startowych płytek siedlisk; 1 kolorowy notes; 1 worek ) ; 24x24x7 cm.
Przenieś się do malowniczej krainy w Północnej Ameryce i stwórz pełne życia środowisko Kaskadii. W swojej turze wybierz parę płytki oraz żetonu i dołóż je do swojego rozrastającego się ekosystemu. Ułóż jak największe obszary gór, rzek czy prerii oraz rozmieść zwierzęta w punktowanych układach. Mimo bardzo prostych zasad „dobierz i umieść” gra oferuje ciekawe decyzje i dużą głębię rozgrywki. Dzięki modułowej planszy i zmiennym celom każda partia będzie inna i przypadnie do gustu także zaawansowanym graczom. „Kaskadia” zawiera kilka trybów gry w tym wariant solo i rodzinny, dzięki czemu łatwo ją dopasować do wieku, zaawansowania i liczby graczy. Dzięki systemowi osiągnięć i scenariuszom każda kolejna partia będzie równie ciekawa, stawiając przed graczami nowe wyzwania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Brak informacji o dostępności: sygn. GRY (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wysokie napięcie [Gra] / Friedman Friese ; grafika Maura Kalusky ; tłumaczenie: Przemysław Korzeniowski]. - Wrocław : Lacerta, [2019]. - 1 gra (1 dwustronna plansza, pieniądze w walucie Elektro, 132 drewniane stracje transformatorowe, 84 drewniane znaczniki paliw, 6 kart wypłat, 42 karty elektrowni, 1 karta "Etap 3", 5 kart uzupełnienia rynku paliw) : drewno, papier, karton, plastik : w pudełku 27x37x7,5 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm).
Zarabianie pieniędzy na elektryczności? Zbijanie kokosów na elektryczności? Co za świetny pomysł! Czy powinienem używać węgla lub oleju do wytwarzania prądu w tradycyjny sposób? A może te zasoby wyczerpią się w przyszłości? A może przyszłość leży w spalaniu śmieci? Z pewnością energia jądrowa jest bardzo zachęcająca. Jeśli tylko rząd zatroszczy się o składowanie odpadów atomowych przyniesie to spory zysk. Oczywiście możesz używać bardziej ekologicznych źródeł energii i być niezależnym od zasobów. Ale czy takie rozwiązanie będzie wystarczająco wydajne, aby zaspokoić wszystkich klientów? No i nie zapomnij o rywalach. Konkurencja nie śpi. Analizuj jakie elektrownie budują, jakie miasta mają w zasięgu, od jakich zasobów zależy ich sukces i jakimi nowymi elektrowniami się interesują.W trakcie gry licytuje się elektrownie (np. atomowe, wiatrowe, itp.), których następnie używa się do podłączania miast do swojej sieci energetycznej. Niektóre rodzaje elektrowni wymagają specyficznych surowców (np. węgla, uranu), których ceny i dostępność zmienia się dynamicznie na rynku. Zwycięzcą zostaje osoba, która podłączyła do swojej sieci i zaopatruje w energię największą liczbę miast.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GRY (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. {48} #INTERAKTYWNE (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Na skrzydłach/ Elizabeth Hargrave ; ilustrator: Natalia Rojas, Ana Maria Martinez Jaramillo i Beth Sobel. - Gdańsk : Rebel ; 2019. - 1 pudełko (5 plansz graczy, wieża kości, notes punktacji, 170 kart ptaków, 26 kart bonusowych, 75 jaj, 5 kości pożywienia, 40 kostek akcji, 103 żetony pożywienia, 8 dwustronnych żetonów celów, znacznik pierwszego gracza, plastikowa tacka na karty, plansza celów, załącznik, instrukcja ) ; 30 x 30 x 8 cm.
Zaopiekuj się rezerwatem przyrody, który jest ostoją dla wielu gatunków ptactwa. O tym, jakie gatunki ptaków będą się w nim osiedlać, zdecydują rodzaje dostępnego pożywienia. Każdy gatunek ma swoje wymagania dotyczące preferowanych terenów i różni się od pozostałych sposobem wicia gniazd, liczbą składanych jaj, a także specjalnymi umiejętnościami, które świetnie odzwierciedlają jego rzeczywiste cechy. Jeśli chcesz wygrać, zadbaj o to, by właśnie w Twoim rezerwacie zamieszkał jak najwięcej różnorodnych gatunków, by ptaki złożyły wiele jaj i zaaklimatyzowały się w chronionych przez Ciebie siedliskach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Brak informacji o dostępności: sygn. GRY (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej