Gry i zabawy umysłowe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(67)
Forma i typ
Gry i zabawki
(55)
Książki
(17)
Komiksy i książki obrazkowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Proza
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
wypożyczone
(28)
nieokreślona
(21)
dostępne
(18)
Placówka
Biblioteka Młodych
(67)
Autor
Żabicka Monika
(4)
Arenius Päivi (1985- )
(2)
Fricker Paul
(2)
Fructus Nicolas (1970- )
(2)
Henry Frédéric
(2)
Jansson Tove (1914-2001)
(2)
Kamigaki Hiro
(2)
Knizia Reiner (1957- )
(2)
Maruyama Chihiro
(2)
Mason Mike (1969- )
(2)
Petersen Sandy
(2)
Sobel Beth
(2)
Alfred Butts
(1)
André Marc (1967- )
(1)
Bajor Remigiusz
(1)
Bajtlik Jan (1989- )
(1)
Baranowski Marek
(1)
Baruzzi Agnese (1980- )
(1)
Bauza Antoine
(1)
Bańka Michał
(1)
Beaujannot Gaetan
(1)
Benvenuto Johan
(1)
Bligh Alan (1974-2017)
(1)
Bogucki Włodzimierz
(1)
Bosley Andrew
(1)
Bourgoin Nicolas
(1)
Brzeziński Miłosz
(1)
Bukowski Adam
(1)
Bülow Jesper
(1)
Cardouat Marie
(1)
Cathala Bruno
(1)
Chvatil Vlaasa
(1)
Coimbra Miguel (1977- )
(1)
Collette Xavier
(1)
Collette Xavier (1981- )
(1)
Cywicki Krzysztof
(1)
Cywicki Rafał
(1)
Czuba Jacek
(1)
Dexet Hector
(1)
Dorwared Scott
(1)
Dutrait Vincent
(1)
Dąbrowska Monika (tłumaczka)
(1)
Escandell Victor (1971- )
(1)
Escapa Stéphan
(1)
Feld Stefan (1970- )
(1)
Ferrin Kyle
(1)
Flumiana Erica
(1)
Fluminga Erica. Jetlag
(1)
Flynn Randy
(1)
Friese Friedman
(1)
Gallo Ana
(1)
Gamrot Małgorzata
(1)
Gołdanowska Magdalena
(1)
Gravel Sophie
(1)
Handford Martin (1956- )
(1)
Hanusz Krzysztof
(1)
Hargrave Elizabeth
(1)
Herber Keith
(1)
James Sian (1973- )
(1)
Jaszecka Karolina
(1)
Kalusky Maura
(1)
Kamińska Airis
(1)
Kaszorek Katarzyna
(1)
Keyaerts Philippe
(1)
Kiesling Michael
(1)
Kleszczewska Anna
(1)
Knizia Reiner
(1)
Kortas Paulina
(1)
Korzeniowski Przemysław
(1)
Kotry Matus
(1)
Kowalczuk Magdalena
(1)
Kołodziejczak Tomasz (1967- )
(1)
Kramer Dan
(1)
Köhrsen Andrea
(1)
Lannurien Gaël
(1)
Law Andy
(1)
Lipiński Marek
(1)
Lopez Sebastiene
(1)
Lowder James
(1)
Luszczak Szymon
(1)
MCDowall Dominic
(1)
Martinez Jaramillo Ana Maria
(1)
Mazur Anna Maria (1987- )
(1)
Menzel Michael
(1)
Myszkiewicz Igor
(1)
Piero
(1)
Quidault Pascal (1976- )
(1)
Quilliams Chris
(1)
Raczek Zofia
(1)
Radzimiński Jakub
(1)
Rejchtman Grzegorz
(1)
Rejchtman Grzegorz. Ubongo
(1)
Rivollet Alain
(1)
Rojas Natalia
(1)
Roubira Jean-Louis
(1)
Rzadek Wojciech (1980- )
(1)
Sanderson Matt
(1)
Simpson Matt
(1)
Skowron Martyna
(1)
Sokołowski Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(37)
2010 - 2019
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(53)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
2017-
(1)
Kraj wydania
Polska
(67)
Język
polski
(67)
Odbiorca
Młodzież
(36)
Dorośli
(32)
Dzieci
(32)
9-13 lat
(22)
6-8 lat
(17)
0-5 lat
(15)
14-17 lat
(13)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(4)
Literatura polska
(4)
Literatura fińska
(2)
Irlandia
(1)
Literatura francuska
(1)
Temat
Współzawodnictwo
(6)
Zagadki
(6)
Zwierzęta
(6)
Erpeg
(5)
Gry towarzyskie
(5)
RPG (role-playing game)
(5)
Strategia
(5)
Walka
(5)
Śledztwo i dochodzenie
(5)
Cthulhu (postać fikcyjna)
(4)
Ekonomia
(4)
Groza
(4)
Handel
(4)
Kradzież
(4)
Lovecraft, H. P. (1890-1937)
(4)
Magia
(4)
Nauka
(4)
Potwory
(4)
Prywatni detektywi
(4)
Przygoda
(4)
Rywalizacja
(4)
Budowanie
(3)
Drużyna
(3)
Karty
(3)
Labirynt
(3)
Logika
(3)
Podróże
(3)
Przestępcy
(3)
Pytania
(3)
Skojarzenia
(3)
Sztuka
(3)
Tajemnica
(3)
Trening umysłu
(3)
Wampir (stworzenie fantastyczne)
(3)
Wyobraźnia
(3)
Budowa miast
(2)
Cywilizacja
(2)
Czarodzieje
(2)
Czarownice i czarownicy
(2)
Dedukcja
(2)
Duchy
(2)
Dzieci
(2)
Elfy
(2)
Gry planszowe
(2)
Licytacja
(2)
Liczby
(2)
Mistrz gry
(2)
Mit
(2)
Muminki (postacie fikcyjne)
(2)
Natura
(2)
Negocjacje
(2)
Percepcja wzrokowa
(2)
Pismo
(2)
Przyroda
(2)
Renesans
(2)
Rodzice
(2)
Spisek
(2)
Stworzenia fantastyczne
(2)
System
(2)
Tajemnice i zagadki
(2)
Władza
(2)
Zamki i pałace
(2)
Zasady tworzenia postaci
(2)
Zjawiska paranormalne
(2)
Aktorstwo
(1)
Alchemia
(1)
Anagram
(1)
Arystokracja
(1)
Badacze
(1)
Barwy
(1)
Bestiariusz
(1)
Bogactwo
(1)
Budowa
(1)
Chaos
(1)
Czas
(1)
Czytanie
(1)
Detektywi amatorzy
(1)
Diuna (świat fikcyjny)
(1)
Doktor Watson (postać fikcyjna)
(1)
Ekosystem
(1)
Eksperymenty
(1)
Elektryczność
(1)
Eurobiznes
(1)
Film
(1)
Galaktyki
(1)
Geografia
(1)
Gorączka złota
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry imprezowe
(1)
Gry karciane
(1)
Gry logiczne
(1)
Gry quizowe
(1)
Głosowanie
(1)
Herbert, Frank (1920-1986)
(1)
Historia
(1)
Humor
(1)
Huragan
(1)
Imperium
(1)
Intrygi
(1)
Inwestowanie
(1)
Temat: dzieło
Trendy / Reiner Knizia
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Francja
(1)
Polska
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Powieść
(3037)
Powieść obyczajowa
(2629)
dla dzieci
(1324)
Opowiadania i nowele
(1253)
dla młodzieży
(1209)
Gry i zabawy umysłowe
(67)
dla dorosłych
(1128)
Kryminał
(992)
Thriller
(897)
Romans
(701)
Fantasy
(687)
Fantastyka
(673)
Powieść polska
(661)
Powieść amerykańska
(588)
Dla dorosłych
(558)
Publikacja bogato ilustrowana
(548)
Praca zbiorowa
(495)
Komiks
(468)
Powieść historyczna
(439)
Powieść przygodowa
(421)
Sensacja
(388)
Poradnik
(374)
Opracowanie
(321)
Biografia
(266)
Powieść psychologiczna
(239)
Saga rodzinna
(239)
Reportaż
(227)
Manga
(220)
Pamiętniki i wspomnienia
(210)
Powieść kryminalna
(188)
Książka obrazkowa
(180)
Powieść angielska
(168)
Broszura
(162)
Dokumenty dźwiękowe
(158)
Science fiction
(150)
Opowiadanie dziecięce polskie
(145)
Powieść biograficzna
(133)
Literatura dziecięca polska
(129)
Książki mówione
(128)
Powieść graficzna
(126)
Horror
(122)
Biografie
(121)
Powieść erotyczna
(120)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(120)
Wiersze
(119)
Książki dla małych dzieci
(116)
Antologia
(112)
Powieść młodzieżowa polska
(105)
Powieść fantastyczna
(86)
Publicystyka
(81)
Romans historyczny
(80)
Esej
(79)
Wydawnictwa popularne
(79)
Publikacje dla dzieci
(77)
Opowiadanie dziecięce francuskie
(74)
Pamiętniki polskie
(74)
Powieść sensacyjna
(74)
Opowiadania i nowele przygodowe
(70)
Książka obrazkowa (picturebook)
(67)
Wydawnictwa dla dzieci
(63)
Powieść francuska
(62)
Wywiad dziennikarski
(61)
Autobiografia
(57)
Powieść szwedzka
(56)
Opowiadanie dziecięce amerykańskie
(55)
Wywiady
(54)
Powieść dziecięca polska
(52)
Gry planszowe
(51)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(51)
Komiksy
(50)
Książka zabawka
(49)
Opowiadania i nowele biograficzne
(49)
Publicystyka polska
(49)
Powieść niemiecka
(48)
Relacja z podróży
(48)
Powieść dziecięca angielska
(45)
Przepisy kulinarne
(44)
Opowiadanie polskie
(43)
Poradniki
(43)
Powieść młodzieżowa angielska
(43)
Dla dzieci
(42)
Przewodnik turystyczny
(41)
Bajki i baśnie
(40)
Materiały pomocnicze
(39)
Literatura amerykańska
(38)
Felieton
(37)
Antologie
(36)
Książka kucharska
(35)
Poezja dziecięca polska
(35)
Dystopia
(34)
Literatura podróżnicza polska
(33)
Reportaż polski
(33)
Literatura polska
(32)
Podręcznik
(32)
Monografia
(29)
Powieść hiszpańska
(29)
Opowiadanie dziecięce
(28)
Poezja polska
(28)
Wywiad rzeka
(28)
Komiks przygodowy
(26)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(46)
Edukacja i pedagogika
(5)
Biologia
(1)
dla dorosłych
(1)
67 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Cardline : zwierzęta / Frédéric Henry, ilustracje Gaël Lannurien, Nicolas Fructis & Xavier Collette ; tłumaczenie Remigiusz Bajor. - Gdańsk : Wydawnictwo Rebel, copyright 2015. - 1 blaszane pudełko (wiele elementów) : karton, kolor ; 13x13x4 cm. + instrukcja ([8] stron : ilustracje ; 11 cm).
Które zwierzę jest większe, puszczyk czy indyk? A które cięższe - krowa czy rekin? A które dłużej żyje? Pies czy wieloryb? Rozdajcie karty i ustalcie czy gracie "na wagę", "na czas życia" czy "na wielkość". Następnie każdy otrzymuje kilka kart, kładąc je przed sobą tak, że widzą tylko nazwę karty, ale nie wartości wymienionych cech. Teraz na środku stołu kładziecie losowe zwierzę, ale tak, by widzieć wartość wybranej cechy. Każdy z graczy po kolei wybiera jedno ze swoich zwierząt i stara się prawidłowo odgadnąć, czy jest ono większe / cięższe / żyjące dłużej od tego na stole (kładzie je po prawej stronie karty), czy nie (umieszcza swoją kartę po lewej stronie karty na stole). Jeśli jednak się pomyli, gracz odrzuca użytą kartę i ciągnie nową. Każdy następny gracz musi zdecydować między jakimi kartami umieścić swoje zwierzę - im dalej, tym zadanie trudniejsze, bo jest już coraz więcej kart na stole! Aby bawić się w Cardline - Zwierzęta, nie musicie znać szczegółowych informacji dotyczących zwierząt, a jedynie kierować się przeczuciem i własnymi podejrzeniami!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GRA (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Gra planszowa
W koszyku
Timeline : wiedza ogólna [Gra] / Henry, Frédéric ; ilustracje Nicolas Fructus i Xavier Collette - Gdańsk : Rebel - 1 gra (110 dwustronnych kart) : karton, metal ; w pudełku 13x13x4 cm + instrukcja ([8] stron : ilustracje kolorowe ; 7x5 cm).
Zabawa z ciekawymi wydarzeniami i odkryciami Co było pierwsze: odkrycie wina czy wynalezienie klucza? Czy najpierw pojawiła się historia o Robin Hoodzie czy może szampon? Wraz z grą karcianą Timeline poznasz odpowiedzi na te, oraz tysiące innych pytań, konfrontując swą wiedzę ogólną i domysły z faktyczną chronologią. Jednak pamiętaj, nie musisz znać faktycznych dat odkryć! Do zabawy potrzeba jedynie trochę logiki, rozsądnego myślenia i gotowości do dobrej zabawy!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GRY (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
(Zew Cthulhu)
Każdy Badacz, nawet uczony profesor, wścibski dziennikarz czy bezkompromisowy detektyw, potrzebuje czasem pomocy, by mierzyć się z okropnościami świata mitów Cthulhu. Niech ta księga stanie się Twoim przewodnikiem i najważniejszą pomocą do gry Zew Cthulhu! Stworzony z myślą o Badaczach Tajemnic podręcznik zawiera rozszerzone zasady tworzenia postaci, opis ponad 100 zawodów i umiejętności oraz wskazówki, jak wyciągnąć z gry wszystko, co najlepsze. Ponadto znajdziesz tu listę organizacji, do których może przyłączyć się Twój Badacz, przewodnik po latach 20. XX wieku (zarówno w Polsce, jak i w USA) oraz listy ekwipunku i uzbrojenia - czyli wszystko, co może (ale tylko może!) pozwoli Ci wyjść zwycięsko ze spotkania z mitami Cthulhu. Każdy Badacz Tajemnic poważnie podchodzący do swojej misji ratowania świata (lub chociażby własnego życia) powinien mieć ten podręcznik!
Do gry potrzebna jest przynajmniej jedna Księga Strażnika, czyli podręcznik z zasadami do 7. Edycji Zewu Cthulhu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GRY (1 egz.)
Książka
W koszyku
Muminki i morze / Päivi Arenius - Warszawa : Egmont Polska, copyright 2020. - [24] strony : ilustracje ; 29 cm.
(Szukaj i Znajdź / Päivi Arenius)
Czas spędzony z Muminkami to zawsze dobra zabawa! Tym razem pełne pomysłów trolle wybierają się nad morze. Muminek, Panna Migotka, Mała Mi, Ryjek, Mamusia i Tatuś Muminka postanowili popłynąć na wycieczkę do latarni morskiej. „Szukaj i znajdź” to książka, którą młody czytelnik może przeglądać bez końca, wyszukując na niezbyt skomplikowanych ilustracjach elementy wskazane w poleceniach. To doskonała zabawa, dzięki której dziecko ćwiczy spostrzegawczość, umiejętność liczenia czy znajomość kolorów i kształtów. Ilustracje zostały opracowane tak, by kilkulatek z łatwością poradził sobie z odnajdywaniem na nich wskazanych rzeczy, a polecenia w książce to tylko punkt wyjścia do wspólnej zabawy z maluchem! (Nota wydawcy)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. {48} #INTERAKTYWNE (1 egz.)
Książka
W koszyku
Muminki w lesie / Päivi Arenius. - Warszawa : Egmont Polska, copyright 2020. - [24] strony : ilustracje ; 29 cm.
(Szukaj i Znajdź / Päivi Arenius)
Czas spędzony z Muminkami to zawsze dobra zabawa! Tym razem pełne pomysłów trolle szykują się na wycieczkę. Muminek, Panna Migotka, Mała Mi, Mamusia i Tatuś Muminka pakują potrzebne rzeczy i wybierają się do lasu. „Szukaj i znajdź” to książka, którą młody czytelnik może przeglądać bez końca, wyszukując na niezbyt skomplikowanych ilustracjach elementy wskazane w poleceniach. To doskonała zabawa, dzięki której dziecko ćwiczy spostrzegawczość, umiejętność liczenia czy znajomość kolorów i kształtów. Ilustracje zostały opracowane tak, by kilkulatek z łatwością poradził sobie z odnajdywaniem na nich wskazanych rzeczy, a polecenia w książce to tylko punkt wyjścia do wspólnej zabawy z maluchem! (NOta wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. {48} #INTERAKTYWNE (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Detektyw Pierre)
Pierre, labiryntowy detektyw, znowu ściga złoczyńców! Pierre i Carmen przybywają do Miasta Kanałów, aby wziąć udział w święcie na cześć Jaja Zamętu. Wkrótce się jednak okazuje, że spiskowcy z (dez)organizacji znanej jako Ruch Wyzwolenia Labiryntów chcą wykraść bezcenne jajo. A jaki udział mają w tej intrydze Żelazne Maski? Pomóż detektywom, zanim całe miasto ogarnie chaos!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. {48} #INTERAKTYWNE (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Smallworld / Philippe Keyaerts ; ilustracje Miguel Coimbra. - Gdańsk : Rebel, 2017. - 1 gra (2 dwustronne plansze, każda strona przeznaczona na inną liczbę graczy, 14 baśniowych ras, 14 Sztandarów, 168 żetonów ras, 20 Odznak zdolności specjalnej, 10 Legowisk Trolli, 9 Gór, 6 Twierdz, 5 Obozowisk, 2 Norki, 1 znacznik rundy, 2 Bohaterów, 1 Smok, 109 monet zwycięstwa, 6 arkuszy pomocy, 1 kość posiłków) : karton, tektura, plastik, kolor ; w pudełku 8x30x30 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje ; 29 cm).
Small World, stworzony przez Philippe Keyaerts jako następca jego szeroko nagradzanej poprzedniej gry Vinci, to świat zamieszkany przez różnorodne rasy - krasnoludy, czarodziejów, amazonki, gigantów, orki a nawet ludzi. Każda z tych nacji posyła do walki swoje armie - wszystko, aby zdobyć chociaż odrobinę nowego terytorium i wymazać inne plemiona z powierzchni ziemi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Brak informacji o dostępności: sygn. GRY (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
W grze Azul wcielisz się w artystę układającego przepiękne mozaiki z Azulejos na ścianach pałacu królewskiego w Evorze. Azulejos - oryginalnie były to biało-niebieskie płytki ceramiczne, sprowadzone do Europy przez Maurów. Sławę i popularność w Portugalii zdobyły po wizycie króla Manuela I w południowej Hiszpanii. Król zafascynował się oszałamiającym pięknem mauretańskich dekoracji pałacu w Alhambrze i pod ich wrażeniem zlecił natychmiast przyozdobienie swojego pałacu w Portugalii podobnymi płytkami. W trakcie rundy każdy gracz wybiera płytki z jednego z warsztatów dostawców i układa w swoim magazynie. Następnie wszyscy gracze jednocześnie - w ściśle określony sposób - przenoszą zebrane płytki na ścianę pałacu. Po ułożeniu płytek na ścianie podliczane są punkty. Wygra gracz, który zdobędzie najwięcej punktów w trakcie gry.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GRY (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kapitan Nauka.)
Zrealizowano ze środków w ramach Programu Wieloletniego „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”. Priorytet 1- Zakup nowości wydawniczych do bibliotek publicznych. Płatne ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Wyprawa do El Dorado / autor Reiner Knizia ; ilustracje i opracowanie graficzne Vincent Dutrait. - Warszawa : Wydawnictwo "Nasza Księgarnia" ; copyright 2018. - 1 gra (startowa płytka terenu (z polami 1, 2, 3, 4), 6 dużych płytek terenu, 2 małe płytki terenu, końcowa płytka terenu (brama El Dorado), 6 blokad, 4 płytki ekspedycji, 4 talie startowe (każda z nich zawiera 8 kart), znacznik gracza rozpoczynającego, 54 karty (po 3 karty w każdym z 18 rodzajów), Rynek (dwuczęściowa płytka), 8 pionków poszukiwaczy, 36 żetonów jaskiń) karton, drewno, tektura, kolor ; w pudełku 30x30x7 cm + instrukacja (12 stron : ilustracje ; 28 cm).
Wyrusz na poszukiwanie złotego miasta! Zorganizuj ekspedycję i udaj się w podróż przez południowoamerykańską dżunglę. Będziesz potrzebował dobrego planu, doświadczonych poszukiwaczy i przewodników oraz odpowiedniego sprzętu. Zatrudnisz zwiadowcę czy skorzystasz z pomocy tubylców? Wybierzesz podróż statkiem czy wynajmiesz samolot? Twoim zadaniem jest odnalezienie legendarnego miasta zwanego El Dorado! Każda rozgrywka wymaga innej strategii! [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Brak informacji o dostępności: sygn. GRY (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Spór o Bór / Reiner Knizia ; ilustracje Piotr Sokołowski ; tłumaczenie Michał Szewczyk. - Podłęże : Wydawnictwo Muduko, 2021. - 1 pudełko (54 karty zwierząt, 10 kart jednostek specjalnych, 2 karty pomocy, 9 płytek polan,) : tektura, kolor ; w pudełku 21x14x4 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje ; 19 cm).
Taktyczna gra karciana dla dwóch graczy. Nadchodzi czas, kiedy ponownie trzeba ustalić, kto będzie władał Wielką Prapuszczą. Poprowadźcie swoje oddziały do bezkrwawego boju o kontrole nad polanami Prapuszczy. Spór o Bór to polska edycja Schotten Totten - jednej z najlepszych dwuosobowych gier wszechczasów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Brak informacji o dostępności: sygn. GRY (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Zuuupa! : rozgrzewająca gra karciana / Reiner Knizia. - Podłęże : Wydawnictwo Muduko ; 2023. - 1 gra (65 kart składników: 60 pojedynczych, 5 podwójnych ; 5 kart szkodników ; bonus:12 kart przepisów, instrukcja : pudełko kartonowe, 10,5x15x3,5 cm.
Barszcz, grzybowa, a może pomidorowa? Co przygotujesz z rosołowych resztek i dostępnych składników? Zostań najsprytniejszym kucharzem w restauracji i udowodnij rywalom, że to właśnie Ty przyrządzasz najpyszniejsze zupy. Jeżeli jesteście fanami takich gier jak Wirus! to z pewnością Zuuupa! musi znaleźć się w Waszej kolekcji. [planszowenewsy.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Brak informacji o dostępności: sygn. GRY (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Białe historie : 50 strasznych zagadek o upiornych zjawiskach / Andrea Köhrsen. - Wydanie 4. - Konin : G3, 2021. - 1 pudełko (50 kart, instrukcja) ; 14x10x3 cm.
„Białe historie” zabiorą was na spotkanie z duchami! Przeniesiecie się do starych zamczysk i budzących dreszczyk emocji okolic! Spotkacie zjawy, duchy i wampiry. Natkniecie się na mnóstwo zagadkowych zjawisk. Niektóre da się wyjaśnić prawami przyrody, inne przyprawią was o gęsią skórkę. I na pewno wiele rzeczy nie będzie tu takimi, jakimi się wydają... Ale nie dajcie się zwieść! Bo tylko ci, którzy uważnie patrzą, słuchają i stawiają mądre pytania, położą kres strachom i rozwieją mgłę tajemnicy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GRY (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
20 sekund challenge / opracowanie wersji polskiej: Paulina Kortas, Adam Bukowski ; opracowanie graficzne: Jan Tomaszewicz. - Gdynia : Trefl, © 2021. - 1 pudełko ( 222 dwustronne karty z wyzwaniami, 2 karty „NA POMOC!, klepsydra, instrukcja ; 26x26x8 cm.
Podzielcie się na drużyny i wybierzcie sędziego. Szalone wyzwania, nieskończoność sposobów, by się wykazać i tylko 20 sekund. Wykorzystajcie swoje mocne strony, by pokonać przeciwników. Im szybciej zmierzycie się z wyzwaniem, tym mniej czasu pozostawicie swoim rywalom! Czekają Was zadania, które wystawią Waszą pomysłowość, wiedzę oraz odporność na presję czasu na niezłą próbę. Podczas gry, po prostu nie sposób się nudzić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Brak informacji o dostępności: sygn. GRY (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Alchemicy [Gra planszowa] / Matus Kotry. - Gdańsk : Rebel ; [2020] - dwustronna plansza do gry, plansza teorii, plansza prezentacji, 4 zasłonki laboratorium, 4 trójkąty wyników, 4 plansze graczy, 6 kafli poszukiwaczy przygód, 2 kafle konferencji, 5 kafli stypendiów, 8 żetonów alchemonów, 104 żetony wyników, 36 żetonów sztuk złota, 44 żetony pieczęci (zestaw 11 w każdym kolorze), 6 żetonów konfliktów, znacznik gracza startowego, 8 kafli składników, plansza mistrza gry, 40 kart składników, 22 karty przysług, 18 kart artefaktów, 16 kart ofert, 8 plastikowych flakoników (2 w każdym kolorze), 24 plastikowe znaczniki (6 w każdym kolorze), blok z tabelami dedukcji, 2 pojemniki na żetony, 8 woreczków strunowych, instrukcja ; 30 x 30 x 7 cm.
Szczypta korzenia mandragory i strzęp kruczego pióra. Wrzuć je do kociołka i sprawdź, co powstanie. Chcesz to wypić? Może lepiej nie. W końcu od czego są uczniowie! Witaj w świecie „Alchemików”! Przeprowadzaj eksperymenty, aby odkryć magiczne właściwości rożnych komponentów. Zarabiaj na swojej wiedzy sprzedając mikstury, a za uzyskane fundusze kupuj artefakty, które pomogą Ci podczas badań. A potem publikuj, publikuj i jeszcze raz publikuj! Zdobywaj stypendia i ujawniaj fałszywe teorie prezentowane przez gamoni, którzy myślą, że mogą się z Tobą równać. „Alchemicy” to gra strategii, ryzyka i dedukcji. Zamierzasz eksperymentować, aby zyskać większą wiedzę, czy też szybko opublikujesz swoje teorie, aby zyskać więcej punktów? Zapłacisz za wsparcie najnowszej teorii o ropuchach, czy też będziesz oszczędzać na jakiś artefakt? I czy na pewno chcesz sprzedać tę miksturę wielkiemu barbarzyńcy z toporem, skoro nie masz pewności co do jej działania? Dokonuj właściwych wyborów, aby udowodnić wszystkim, że jesteś najlepszym alchemikiem. Gra została przystosowana do obsługi aplikacji, która zamienia Twój tablet lub w smartfon w czytnik kart składników. Aplikacja jest bezpłatna. Obsługiwane systemy operacyjne to IOS, Android i Windows. Aby można było grać bez tabletu lub smartfona, jeden z graczy musi wcielić się w rolę mistrza gry. Mistrz gry zarządza rozgrywką i nie rywalizuje z innymi graczami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GRY (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
Warhammer : Fantasy Roleplay / projekt Dominic McDowall i Andy Law. - 4. edycja. - Warszawa : Coprenicus Corporation, copyright 2020. - ilustracje ; 28x21x3 cm.
(Warhammer. Fantasy Role Play)
Trudno odłożyć tę książkę, prawda? Jakby sama trzymała się ręki. Wiecie dobrze, co jest w środku. Kryją się tam spaczeni, niepokorni, zagubieni. Mówicie sobie, że chcielibyście odejść. Uciec do idealnego świata, gdzie wszystko układa się jak po sznurku. To nieprawda. Coś ciągnie Was właśnie tutaj. Możecie tłumaczyć sobie, że kuszą was bogactwa albo żądza walki. Nie łudźcie się. Wszyscy wiemy, że jest inaczej. Kto raz usłyszał, jak wzywają go szlaki Starego Świata, ten zawsze już będzie chciał na nie powrócić. Dobądźcie więc mieczy, nabijcie pistolety i uważajcie na tego psa: może i jest mały, ale jaki zajadły! Warhammer Fantasy Roleplay zabiera Was do Starego Świata. Załóżcie własną drużynę śmiałków lub bandę rzezimieszków i wyruszcie z nimi w podróż. Zmierzycie się w jej trakcie z podłością, zepsuciem, intrygami i straszliwymi bestiami pałającymi żądzą zniszczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GRY (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Detektyw Pierre)
Pierre, labiryntowy detektyw, ma sprawę do rozwiązania! Pan X, znany też jako złodziej-widmo, skradł z muzeum Kamień Chaosu, który wszystko przemienia w labirynt. Czy możesz odpowiedzieć na wyzwanie Pana X i pomóc Pierre’owi, a także jego asystentce Carmen, w przeprawie przez każdy z tych zdradliwych labiryntów? Nie ma czasu do stracenia. Wkrótce cały świat może się w nich zaplątać! Ta zachwycająco zilustrowana książka z labiryntami i zadaniami polegającymi na wyszukiwaniu szczegółów to przygoda, jakiej dotąd nie było!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. {48} #INTERAKTYWNE (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
Gra planszowa
W koszyku
(Zew Cthulhu)
Wzywamy wszystkich Bohaterów! Nadszedł czas, aby stawić czoła Cthulhu! Pulp Cthulhu to gra pełna brawurowych przygód, mrocznych podstępów i dzielnych Bohaterów. Czy masz dość tego, że twoi Badacze padają jak muchy, podejmując desperackie próby ocalenia ludzkości na całym świecie? Chciałbyś, żeby twoi Badacze mogli stanąć twarzą w twarz z potworami, zamiast kryć się po kątach i czekać, aż sobie pójdą? Pulp Cthulhu podbija stawkę i daje ci twardszych, sprawniejszych Bohaterów – takich, którzy mogą mierzyć się ze złowrogimi knowaniami mitów Cthulhu!
Na stronach tego podręcznika znajdziesz: zmodyfikowany system tworzenia postaci, reguły dotyczące mocy parapsychicznych, poczytalności, nadludzkich umiejętności i szalonej nauki, wskazówki dla Strażników Tajemnic pozwalające tworzyć i prowadzić pulpowe sesje, wyjaśnienie, czym jest „pulpa” i jak wpasowuje się w obraz Ameryki w szponach wielkiego kryzysu lat 30. XX wieku i w przededniu II wojny światowej, zbiór barwnych złoczyńców i potworów, a także tajemniczych organizacji, cztery pełne akcji scenariusze, pozwalające zacząć zabawę z odpowiednim przytupem, stworzony specjalnie na potrzeby tej edycji rozdział poświęcony Polsce w latach 30. XX wieku, pozwalający przenieść akcję do nadwiślańskich miast i wiosek. Wskazówki zawarte w tym podręczniku ułatwiają rozegranie pulpowych przygód w dowolnych realiach i epokach. Dzięki temu Strażnicy mogą dodać kolorytu wydarzeniom w latach 20. XX wieku, w czasach współczesnych czy w dowolnej innej epoce. To czas Bohaterów i wielkiej przygody!
Pulp Cthulhu jest dodatkiem do 7. edycji Zewu Cthulhu. Do gry niezbędny jest co najmniej jeden egzemplarz Księgi Strażnika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GRY (1 egz.)
Książka
Gra planszowa
W koszyku
(Zew Cthulhu)
Wielcy Przedwieczni rządzili eony przed pojawieniem się człowieka. Ci kosmiczni przybysze zostali w końcu wyparci przez potężniejsze istoty. Pozostałości ich miast i zakazanej wiedzy można odnaleźć na wyspach Pacyfiku, pośród ruchomych piasków pustyń oraz na biegunach. Wielcy Przedwieczni śpią – jedni pod powierzchnią ziemi, inni na dnie oceanu w mieście R'lyeh, istniejącym dzięki zaklęciom Wielkiego Cthulhu. Kiedy gwiazdy osiągną właściwą pozycję, powstaną, by ponownie władać Ziemią.
Zew Cthulhu jest grą fabularną osadzoną w uniwersum H.P. Lovecrafta, przepełnioną szaleństwem, niewypowiedzianą grozą i przedwiecznym horrorem. Jeden z graczy wciela się w rolę Strażnika Tajemnic – narratora opowiadającego historię, który odgrywa także postaci spotykane przez graczy. Reszta uczestników gry to Badacze Tajemnic, rozwiązujący zagadki bohaterowie z przypadku, którzy próbują powstrzymać mroczne siły przed przejęciem kontroli nad naszym światem. Księga Strażnika zawiera wszystkie zasady, opisy zaklęć i potworów, których potrzebujesz, by grać. Została przygotowana specjalnie z myślą o Strażniku Tajemnic, który będzie prowadził grupę Badaczy ku zatrważającym sekretom. W środku znajdziesz również dwie klasyczne przygody, które krok po kroku przeprowadzą Cię przez prowadzenie swojej pierwszej sesji w Zew Cthulhu! Przygotuj się na podróże w dziwne i niebezpieczne miejsca, odkrywaj bluźniercze spiski i staw czoła straszliwym istotom z mitów Cthulhu. Pośród przedziwnych i zapomnianych tajemnych ksiąg odkryjesz rzeczy, które, dla dobra naszego świata, powinny pozostać tajemnicą... Czy odważysz się wziąć losy świata w swoje ręce?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GRY (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Ubongo Lines / Grzegorz Rejchtman ; ilustracje: Cezary Szulc. - Warszawa : Egmont, © 2021. - 1 pudełko (162 karty (z 324 różnymi zadaniami), 32 klocki (po 8 na gracza), 1 klepsydra, 1 woreczek, 1 tor rund, 58 klejnotów: 10 rubinów (czerwonych), 19 szafirów (niebieskich), 19 bursztynów (żółtych), 10 szmaragdów (zielonych), instrukcja) : ilustracje ; 30x30x7 cm.
(Ubongo / Grzegorz Rejchtman)
Ubongo Lines. Najnowsza wersja gry „Ubongo”. Tym razem wszyscy gracze będą starali się rywalizować, budując jak najszybciej ten sam wzór pokazany na karcie, używając do tego trójwymiarowych, prostokątnych klocków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Brak informacji o dostępności: sygn. GRY (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej