Dedukcja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
Książki
(4)
Proza
(4)
Gry i zabawki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(4)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Suska
(2)
Biblioteka Młodych
(5)
Autor
Doyle Arthur Conan (1859-1930)
(4)
Baudet Stephanie
(2)
Berowski Mariusz
(2)
Fihel Marta
(2)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(2)
Komerski Grzegorz
(2)
Polak Maciej (grafik)
(2)
Beaujannot Gaetan
(1)
Bellucci Arianna
(1)
Jung Alexander
(1)
Kotry Matus
(1)
Moyersoen Frederic
(1)
Rivollet Alain
(1)
Więckowski Maciej (1982- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
1801-1900
(4)
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(5)
angielski
(2)
Odbiorca
9-13 lat
(4)
Dorośli
(3)
Młodzież
(3)
14-17 lat
(2)
6-8 lat
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Dzieci
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(2)
Literatura szkocka
(2)
Temat
Powieść polska
(3490)
Powieść amerykańska
(3370)
Literatura dziecięca
(2062)
Powieść angielska
(1954)
Literatura młodzieżowa
(1499)
Dedukcja
(-)
Kobieta
(1349)
Przyjaźń
(1152)
Rodzina
(1152)
Miłość
(1149)
Tajemnica
(986)
Literatura polska
(981)
Polska
(979)
Poezja polska
(947)
Literatura piękna od 11-14 l.
(823)
Opowiadanie polskie
(738)
Magia
(660)
Nastolatki
(601)
Literatura piękna dla młodzieży od 11-14 l.
(597)
Powieść francuska
(582)
Śledztwo i dochodzenie
(582)
Powieść niemiecka
(571)
Relacje międzyludzkie
(556)
Literatura piękna dla dzieci do 8 l.
(553)
Zabójstwo
(483)
Zwierzęta
(462)
Uczucia
(458)
Powieść młodzieżowa polska
(435)
Rodzeństwo
(413)
Dzieci
(394)
Literatura piękna dla dzieci do 9- 10 l.
(393)
Pisarze polscy
(368)
Fantastyka
(356)
Dziewczęta
(354)
Literatura dla młodzieży
(352)
Pamiętniki polskie
(334)
Małżeństwo
(331)
Powieść rosyjska
(329)
Dramat polski
(328)
Trudne sytuacje życiowe
(320)
Publicystyka polska
(308)
Podróże
(303)
Życie codzienne
(286)
Humor
(281)
Sekrety rodzinne
(273)
Literatura młodzieżowa polska
(263)
Literatura
(256)
Historia
(254)
Walka
(247)
Literatura piękna dla młodzieży 15-16 l.
(242)
Policjanci
(241)
Osoby zaginione
(227)
Relacja romantyczna
(222)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(221)
II wojna światowa (1939-1945)
(217)
Powieść norweska
(216)
Przygoda
(214)
Wojsko
(214)
Matki i córki
(204)
Wydawnictwa popularne
(202)
Boże Narodzenie
(201)
Zakochanie
(197)
Wybory życiowe
(194)
Wakacje
(191)
Śmierć
(181)
Marzenia
(179)
Sztuka
(179)
Dziennikarze
(177)
Komiksy
(177)
Władcy
(175)
Psy
(173)
Szkoły
(170)
Przestępczość zorganizowana
(168)
Literatura piękna dla młodzieży 15- 16 l.
(167)
Uprowadzenie
(166)
Koty
(165)
Powieść szwedzka
(163)
Dziadkowie i wnuki
(162)
Język polski
(162)
Warszawa
(161)
Filozofia
(159)
Polacy za granicą
(158)
Zemsta
(157)
Dokumenty dźwiękowe
(156)
Wojna
(156)
Spisek
(155)
Chłopcy
(153)
Kultura
(153)
Bibliotekarstwo
(152)
Powieść młodzieżowa angielska
(150)
Żydzi
(147)
Dziecko
(146)
Uczniowie
(145)
Arystokracja
(144)
Opowiadanie amerykańskie
(142)
Pisarze
(142)
Prywatni detektywi
(142)
Samotność
(142)
Ludzie a zwierzęta
(141)
Przemoc
(140)
Wojna 1939-1945 r.
(139)
Temat: czas
1801-1900
(2)
Temat: miejsce
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Londyn (Wielka Brytania)
(2)
Gatunek
Kryminał
(4)
dla młodzieży
(4)
dla dorosłych
(3)
Fantastyka
(2)
Fantasy
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Gry planszowe
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Adaptacja literacka
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Powieść
(1)
dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Językoznawstwo
(2)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wejdź do świata detektywa z Baker Street i rozwiązuj z nim skomplikowane przypadki kryminalne. W tle przewijają się zło, chciwość, drogocenne klejnoty, zagadkowe morderstwa i żmudne dedukcyjne dochodzenie do prawdy przez Sherlocka Holmesa i doktora Watsona.
CZYTAJ – dzięki oryginalnemu angielskiemu tekstowi powieści The Adventures of Sherlock Holmes przyswajasz nowe słówka i uczysz się ich zastosowania w zdaniach. Wciągająca fabuła sprawi, że nie będziesz mógł się oderwać od lektury, co zapewni regularność nauki. SŁUCHAJ – pobierz bezpłatne nagranie oryginalnego tekstu powieści, dostępne na stronie Wydawnictwa. Czytaj, jednocześnie słuchając nagrania i utrwalaj wymowę. ĆWICZ – do każdego rozdziału powieści przygotowane zostały specjalne dodatki i ćwiczenia: na marginesach stron znajdziesz minisłownik i objaśnienia trudniejszych wyrazów; w części O słowach poszerzysz słownictwo z danej dziedziny, a w części gramatycznej poznasz struktury i zagadnienia językowe; dzięki zamieszczonym na końcu rozdziału testom i różnorodnym ćwiczeniom sprawdzisz rozumienie przeczytanego tekstu; odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych znajdziesz w kluczu na końcu książki. Przekonaj się, że nauka języka obcego może być przyjemnością, której nie sposób się oprzeć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Suska
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. [JOB] JĘZYKI OBCE (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najsłynniejszy detektyw w historii świata ponownie pomaga w nauce języka angielskiego! Genialny detektyw amator, Sherlock Holmes, rozwiązuje kolejne skomplikowane zagadki kryminalne. W ściganiu przestępców pomaga mu sztuka dedukcji, znajomość psychologii, chemii, prawa, literatury sensacyjnej, policyjne kroniki wypadków oraz nieodłączna fajka, a czasami gra na skrzypcach.
CZYTAJ – dzięki oryginalnemu angielskiemu tekstowi powieści The Adventures of Sherlock Holmes. Part 2 przyswajasz nowe słówka i uczysz się ich zastosowania w zdaniach. Wciągająca fabuła sprawi, że nie będziesz mógł się oderwać od lektury, co zapewni regularność nauki. SŁUCHAJ – pobierz bezpłatne nagranie oryginalnego tekstu powieści, dostępne na stronie Wydawnictwa. Czytaj, jednocześnie słuchając nagrania i utrwalaj wymowę. ĆWICZ – do każdego rozdziału powieści przygotowane zostały specjalne dodatki i ćwiczenia: na marginesach stron znajdziesz minisłownik i objaśnienia trudniejszych wyrazów; w części O słowach poszerzysz słownictwo z danej dziedziny, a w części gramatycznej poznasz struktury i zagadnienia językowe; dzięki zamieszczonym na końcu rozdziału testom i różnorodnym ćwiczeniom sprawdzisz rozumienie przeczytanego tekstu; odpowiedzi do wszystkich zadań zamkniętych znajdziesz w kluczu na końcu książki. Przekonaj się, że nauka języka obcego może być przyjemnością, której nie sposób się oprzeć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Suska
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. [JOB] JĘZYKI OBCE (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sherlock Holmes / Klasyka dla Dzieci ; 1)
W pustym londyńskim domu zostają znalezione zwłoki mężczyzny. Gdy policji zabraknie tropów w sprawie tajemniczego morderstwa, na pomoc pospieszy im detektyw amator Sherlock Holmes i jego pomocnik, doktor Watson. Holmes rozpoczyna śledztwo, by odkryć plan zemsty, której ślad wiedzie o wiele dalej, niż można by się spodziewać.
Dofinansowano ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.
Dofinansowania dla bibliotek publicznych na zakup nowości wydawniczych oraz usługi zdalnego dostępu do książek w formatach e-booków i/lub audiobooków i/lub synchrobooków - Priorytet 1, Kierunek interwencji 1.1. w ramach NPRCz 2.0
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. {14} #KRYMINAŁ (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sherlock Holmes / Klasyka dla Dzieci ; 2)
Tom drugi z serii klasycznych opowieści detektywistycznych Arthura Conan Doyle’a o Sherlocku Holmesie w uproszczonych adaptacjach dla dzieci. Idealna propozycja dla młodych wielbicieli zagadek i kapitalne wprowadzenie do klasyki. Mary Morstan prosi Holmesa i Watsona o rozwiązanie zagadki tajemniczych prezentów. Historia prowadzi ich do rozszyfrowania tajemnicy zbrodni sprzed lat i rozwikłania znaczenia „Znaku Czterech”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. {14} #KRYMINAŁ (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Alchemicy [Gra planszowa] / Matus Kotry. - Gdańsk : Rebel ; [2020] - dwustronna plansza do gry, plansza teorii, plansza prezentacji, 4 zasłonki laboratorium, 4 trójkąty wyników, 4 plansze graczy, 6 kafli poszukiwaczy przygód, 2 kafle konferencji, 5 kafli stypendiów, 8 żetonów alchemonów, 104 żetony wyników, 36 żetonów sztuk złota, 44 żetony pieczęci (zestaw 11 w każdym kolorze), 6 żetonów konfliktów, znacznik gracza startowego, 8 kafli składników, plansza mistrza gry, 40 kart składników, 22 karty przysług, 18 kart artefaktów, 16 kart ofert, 8 plastikowych flakoników (2 w każdym kolorze), 24 plastikowe znaczniki (6 w każdym kolorze), blok z tabelami dedukcji, 2 pojemniki na żetony, 8 woreczków strunowych, instrukcja ; 30 x 30 x 7 cm.
Szczypta korzenia mandragory i strzęp kruczego pióra. Wrzuć je do kociołka i sprawdź, co powstanie. Chcesz to wypić? Może lepiej nie. W końcu od czego są uczniowie! Witaj w świecie „Alchemików”! Przeprowadzaj eksperymenty, aby odkryć magiczne właściwości rożnych komponentów. Zarabiaj na swojej wiedzy sprzedając mikstury, a za uzyskane fundusze kupuj artefakty, które pomogą Ci podczas badań. A potem publikuj, publikuj i jeszcze raz publikuj! Zdobywaj stypendia i ujawniaj fałszywe teorie prezentowane przez gamoni, którzy myślą, że mogą się z Tobą równać. „Alchemicy” to gra strategii, ryzyka i dedukcji. Zamierzasz eksperymentować, aby zyskać większą wiedzę, czy też szybko opublikujesz swoje teorie, aby zyskać więcej punktów? Zapłacisz za wsparcie najnowszej teorii o ropuchach, czy też będziesz oszczędzać na jakiś artefakt? I czy na pewno chcesz sprzedać tę miksturę wielkiemu barbarzyńcy z toporem, skoro nie masz pewności co do jej działania? Dokonuj właściwych wyborów, aby udowodnić wszystkim, że jesteś najlepszym alchemikiem. Gra została przystosowana do obsługi aplikacji, która zamienia Twój tablet lub w smartfon w czytnik kart składników. Aplikacja jest bezpłatna. Obsługiwane systemy operacyjne to IOS, Android i Windows. Aby można było grać bez tabletu lub smartfona, jeden z graczy musi wcielić się w rolę mistrza gry. Mistrz gry zarządza rozgrywką i nie rywalizuje z innymi graczami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GRY (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Sabotażysta : zaginione kopalnie [Gra planszowa] / Frederic Moyersoen ; ilustracje Alexander Jung. - G3 - 1 pudełko: 91 kart, 32 znaczniki punktów zwycięstwa, 14 znaczników lasu, 1 znacznik smoka, 10 znaczników krasnoludów, 10 krasnoludów (z podstawkami), plansza, instrukcja
Po drugiej stronie rozległego lasu, znajdują się stare, dawno zapomniane kopalnie - chcesz je za wszelką cenę odnaleźć! Musisz zebrać swój klan krasnoludów i razem z nimi wejść w leśne ostępy. Wspólnie możecie ominąć przeszkody, wydostać się z pułapek i uciec trollom, a także, co najważniejsze, znaleźć cenne skarby! Uważaj jednak na smoka i bacznie obserwuj swoich towarzyszy - mogą nie być lojalni! W grze Sabotażysta: Zaginione kopalnie gracze współpracują, karta po karcie, tworząc ścieżkę przez las. Na trasie będą pojawiać się, blokujące przejścia trolle, a także pułapki, pozbawiające graczy kart. Do ominięcia napotkanych przeszkód będą potrzebne odpowiednie narzędzia. Celem graczy jest przesuwanie figurek krasnoludów po ścieżce tak, aby udało się dotrzeć do kopalni i zdobyć ukryte w nich skarby. Na koniec rundy rozdziela się łupy. Wszyscy członkowie klanu otrzymują swoją dolę, ale wśród nich znajduje się samolubny krasnolud, który cały skarb chce zgarnąć dla siebie, a także krasnolud, który tak naprawdę należy do przeciwnego klanu!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GRY (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Koncept [Gra planszowa] / Alain Rivollet i Gaetan Beaujannot. - Gdańsk : Rebel ; [2017]. - 110 kart, 1 plansza, 1 instrukcja, 2 pomoce gracza, 1 miseczka, 39 żetonów punktów zwycięstwa (27 pojedynczych i 12 podwójnych), 47 plastikowych pionków (1 x ?, 4 x ! oraz 42 kosteczki) ; 28 x 28 x 6 cm.
W grze „Koncepcja” komunikacja wkroczyła w inny wymiar - nie musisz już nic mówić, aby się porozumieć! Zestawiając ze sobą uniwersalne symbole jesteś teraz w stanie przekazać setki nazw przedmiotów, tytułów i nazwisk postaci! W grze Koncept waszym celem jest odgadywanie haseł pokazywanych przez innych graczy. Ale... pokazujący nie może się odzywać ani nic pokazywać, czy rysować, do dyspozycji ma tylko planszę z różnymi obrazkami i za pomocą znaczników będzie wskazywał te, które będą miały was naprowadzić. Gracz ma do dyspozycji jeden główny znacznik, którym wyznacza kategorię główną i używając znaczników pomocniczych dookreśla ją wskazując inne skojarzenia. Jeśli potrzebuje może użyć dodatkowych znaczników w innym kolorze, aby pokazywać inne rzeczy, które mogą naprowadzić na trafne skojarzenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Młodych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GRY (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej